Mobilya'da Kalite ve Şıklığı Yakalamanın Yolları

 

Avangard, Modern, Klasik Mobilya'da her kesime her mimariye son derece yakışan mobilya üretimleriyle model alınan Develi'nin "Mobilya Seçerken Kalite ve Şıklığı Yakalamanın Yolları yazısı

 

Mobilya takımları birçok seçenek ve bütçe yelpazesi içerisinde tüketicilere sunuluyor. Tüm mobilyaların, belirli bir işçilik kalitesi, kullanılan malzeme kalitesi ya da yansıttığı bir tarz varolduğundan da fiyat yelpazesi epey genişliyor. Böyle durumlarda, kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak, ortaya çıkarmak istedikleri ruhu yansıtmak gibi imkanlar sağlayacak mobilya takımlarının fiyatları küçük bir servetle eş değer olarak tutulabiliyor.

Uzunca süredir kaliteli ve şık mobilya takımları üretim ve pazarlaması ile hizmet veren Develi Mobilya; mobilya takımı seçerken kalite ve şıklığı yakalamanın yollarını; kaliteli ürün her zaman pahalıdır anlayışından ziyade, en kaliteli ürünü tüketiciye en uygun fiyatlardan yansıtabilmenin mümkün olduğunu vurgulayarak söze başlamaktadır.

Develi Mobilya'ya göre Avangard, Modern, Klasik gibi daha yüzlerce ve binlerce farklı isim ile kategorilendirilen mobilya takımlarında hem kaliteli hem de şık ürünleri tercih etmenin yollarını şu şekilde özetlemek gerekmektedir.

• Ne istediğinizi bilmeniz gerekiyor: Mobilya takımını kullanacağınız ortamı iyi analiz edip, yansıtmak istediğiniz havayı kesinlikle belirlemiş, bundan da son derece emin olmanız gerekiyor. Oluşturmak istediğiniz ortamdan emin olduğunuzda, geriye birkaç adım daha kalıyor. Bu adımlar, kararlılık, bütçe, işçilik veya malzeme kalitesine verdiğiniz ya da ihtiyaç duyduğunuz kadarı ya da etkilendiğiniz veya etkilenmediğiniz trendler olarak da bir çok kulvara ayrılıyor. Ancak bizim burada bahsettiğimiz adımlar, çoğu mimari için geçerli ve ciddi mana da geçerliliğini de koruyacak adımlardır.

• Bütçenizi belirleyin: Ürün için ayırdığınız veya ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemek, bunu da en net haliyle ortaya çıkarabilmek son derece önemli. Dolayısıyla ürünün, fiyatıyla yansıtmak istediğiniz havayı karşılaştırmak sizi ikilemde kaldığınız ürünleri elemek konusunda epey rahatlatacaktır. Bu sayede ihtiyaç duyulan ürüne ulaşmakta, mobilya takımını seçmekte veya yaratılacak atmosferin şöyle kabataslak ortaya çıkmasında ciddi bir adım atılmış olacaktır. Zira yapılarda bütçe genişliği doğrultusunda oldukça geniş bir mobilya yelpazesiyle ya da herhangi bir ürün ile karşılaşmak gayet mümkün. Bütçenin genişlediği ya da daraltıldığı noktalarda, tüm tercihlerin ilgili adımlar noktasında da tekrar gözden geçirilmesi gibi geri adımlar uygulanabilmektedir.

(Mobilya takımı çeşitliliğinde kaybolmak isteyenler MASKO Mobilyacılar Kenti ve Bahçeşehir Mobilyacılar Çarşısı web sitelerini ziyaret edip buralarda yer alan mobilya firmalarına ualaşabilirler.)
Mobilya Seçimi, Kalite, Şıklık

İç mimarlar, tasarımcılar veya diğer görsel sunum teknikleriyle uğraşanlar dahi birçok işlerinde defalarca revize, yeni araştırmalar ya da bazı olumsuz tercihlerle karşılaşabilmektedirler. Dolayısıyla bu noktadaki kararlılık ve adımlara olan bağlılık en önemli kurtarıcı olarak nitelendirilebilecektir. Elbette burada bahsedilen bağlılık bütçe analizindeki ürünlerin tercihinden yöne yapılacak olan seçimleri işaret etmektedir.

• İşçilik ve malzeme kalitesi: Birçok ürünün; işçiliği, malzeme kalitesi zaten kendini belli eder. Kaliteli ürünler, gözle görülebilecek düzeyde bir etkiye sahiptirler. Buradan hareketle en uygun tercihi yapmak son derece kolaydır. Burada temel nokta, ayırabileceğiniz bütçeyi belirlemek ve yansıtmak istediğiniz havayı yansıtabilecek en kaliteli ürünü bulmaktır. Mobilya takımlarında, mobilyanın işçiliği, kullanılan kumaş, odun veya diğer malzemelerin görüntüsü dahi; sizin en uygun seçimi fiyat-seçenek çerçevesinde gerçekleştirmenize olanak sağlayacaktır.

• Trend takipçisi değil yaratıcısı olmayı bilmek: Mimariyi yansıtan en önemli özelliklerden birisi olarak dile getirilen mobilyalar, hangi mimari için konuşuyorsak konuşalım değişmez bir kural olarak aktarılıyor. Mimarilerde istenilen atmosferi yaratmak noktasında ihtiyaç duyulan mobilyaların; elbette trendleri ve sık tercih edilenleri de oluyor. Ancak burada önemli bir nokta daha yer alıyor.

Genellikle trendlerin ortaya çıkmasında; benzer mimarilerde kullanılışları en büyük etken oluyor. Dolayısıyla trendler, daima benzer mimariler ve oluşturulmak istenen atmosferin bilinememesinden kaynaklanıyor. Burada temel nokta; oluşturmak istenen atmosfer çevresinde trendleri takip etmek değil, yeni bir trendin yaratıcısı olmayı da bilmek. Trendler; takip edilebildiği gibi oluşturulabilir de. Atmosfer ihtiyacı ve mimari doğrultusunda yeni bir trendi ortaya çıkartmak gayet mümkün.